traducció - translate - traducción

divendres, 19 de maig del 2017

ART URBÀ UNIONISTA

DAIpNEsW0AAhLfd

Benvolguts, o no, unionistes:

Em dirigeixo a vosaltres, conciutadans unionistes que a la matinada us dedicàreu a enganxar adhesius amb la bandera espanyola per diferents indrets de Barcelona. Em sorprèn que ho hagueu fet de matinada perquè a aquelles hores el que solen fer els "catalans normals" és dormir. Dic el de "catalans normals" perquè així és com alguns polítics unionistes s'han autodefinit, situant-nos als independentistes al territori del paranormal. De matinada, la gent treballadora sol dormir. A no ser que sigui una festera, estigui en un comiat de solter o buscant unes moxaines pactades amb senyores o senyors que fumen i et parlen de tu. També em sorprèn que entre els artistes de les enganxines hi haguessin menors. Sou vosaltres els que voleu que s'investiguin els llibres de text catalans per adoctrinament?

En tot cas, avui he vist una fotografia que m'ha intrigat. Em refereixo a la d'un contenidor amb la bandera d'Espanya. Ens esteu intentant dir alguna cosa? M'encanta l'art urbà però jo sóc més de Banksy o de Aryz. El que no sospitava és que des de les files del "mira tu DNI" i del "yo soy español, español, español" es practiqués aquesta subtilesa amb vocació artística. I és que, posats a omplir Barcelona de banderes espanyoles, suposo que amb la idea de marcar territori, us podríeu haver passat pel Prat. Allà, al control de passaports, hagués estat bé recordar als viatgers que aquesta funció la realitza la policia nacional espanyola col·locant banderes amb generositat. També hagués estat un detall patriòtic haver col·locat adhesius en els trens de rodalies. I ja, de passada, a l'aeroport de Castelló, a les estacions d'AVE en pobles de 28 habitants i a la seu del PP al carrer Gènova, lloc emblemàtic per al turisme de corrupció.

I ara què? Quina serà la següent estratègia de l'agressiu art urbà, després de col·locar la bandera espanyola al lloc en el qual els ciutadans dipositen les escombraries? Veurem fotos de Margallo en els pipí can?

Font: Arte urbano unionista | Societat Anònima