traducció - translate - traducción

dimecres, 14 de desembre del 2016

SOMNI REAL


Jo era en un judici acompanyat d’altres persones, la majoria més joves que jo, acusat d’haver injuriat al rei d’Espanya. Una veu potent i autoritària repetia que l’article X de la llei deia que.......... Els joves que m’acompanyaven es van posar a cridar consignes en contra d’aquesta llei que privava de llibertat d’expressió. Jo els vaig demanar que em deixessin parlar. Els joves van fer silenci i vaig fer una pregunta: senyoria, suposem que em trobo enmig del camp fent les meves necessitats fisiològiques i no tinc res més per eixugar-me que un tros de diari on hi surt una fotografia de la família reial; si m’eixugo amb aquest tros de paper, també estic injuriant la corona? La veu va aixecar el to fins cridar, em va exigir més respecte per les institucions de l’Estat, em va cridar a l’ordre i em va respondre que aquest supòsit no era el que estaven jutjant en aquell moment. Aleshores vaig preguntar-li a la veu: senyoria en aquest Estat que vostè representa és lícit ser d’esquerres?

I em vaig despertar.