traducció - translate - traducción

dimarts, 12 de juliol del 2016

DISCRIMINADA UNA NENA A BANYERES. ELS CONQUERIDORS NO TENEN ESCRÚPOLS


Em dic Jordi Inglada i sóc el pare de la Juliana, la nena a qui la junta del Ball de Bastons de Banyeres no li ha permès actuar per la Festa Major pel fet de portar un mocador amb l´estelada fent de diadema al cap.

Veient que corren tota mena decomentaris sobre el tema a las xarxes he decidit explicar com han anat les coses ja que he vist que hi ha un escrit de la junta donant la seva versió dels fets.

Tot va començar l´estiu passat en una actuació a Les Peces on la nena va voler lluir al cap un mocador que li vàrem regalar amb l´estelada.L´actuació va anar bé i de tornada a casa la meva dona va rebre pel grup deWhatsApp bastoner infantil (jo no en tinc) una queixa d´un pare dient (no recordo la literalitat) “SI EN LAS ACTUACIONES HAY NIÑOSHACIENDO PROPAGANDA POLÍTICA ME PLANTEARÉ SI MIS HIJAS SIGUEN EN ESTE GRUPO”.Aixó va portar molts comentaris desafortunats creuats al whats fins el punt d´eliminar el grup.

A la següent actuació a Altafulla la meva filla lluïa el mocador al cap i només arribar la presidenta de la junta va dir-me “-LI POTS TREURE EL MOCADOR ?”,petició a la que no vaig accedir.Al preguntar-li perquè, va dir “-HI HA PARES A QUI ELS HI MOLESTA,” vaig contestar 

“I QUÈ?” , ella va respondre “-I SI A QUI LI MOLESTA ÉS A MI?”. Aquí va quedar la cosa.
L´endemà es va fer una reunió a la societat Nova de Banyeres i entre d´altres coses es va parlar del tema sense arribar a cap acord.Jo vaig dir que la nena continuaria portant el mocador i en cap moment es va parlar ni d´estatuts ni de codis interns.Com anécdota es van sentir afirmacions com “ESO ES UN INSULTO!”

Arriba l´estiu d´aquest any i a la Flama del Canigó la Juliana torna a actuar lluint el mocador.

El 3 de Juliol la cap de colla va comunicar-me en persona que la junta havia acordat que s´havien de complir els estatuts i normes de régim intern (en que parla de com s´ha d´anar vestit)i queen cas de negació la Juliana no podria ballar.El dia 4 els demano que m´ho comuniquin per escrit així com que s´em lliuri una còpia dels estatuts i del règim intern.

M´ho porten tot a casa el dia 7 a les 22:00 juntament amb una carta de la Coordinadora de Balls de Bastons de Catalunya on deixaven clar que el que calia era complir els estatuts.Menys de 24 hores desprès començava la Festa Major.

A la concentració prévia abans del pregó de la Festa em reuneixo amb Junta i membres de la Coordinadora, entre ells el president. I els expresso que als estattuts i règim intern deixen clar que no es pot portar res més que no formi part estrictament del vestit propi.Vull afegir que fins llavors en el ngrup dels grans hi havia membres que portaven altres complements com penjolls amb medalles i altres mocadors sense cap conseqüència.

Expresso també que no puc cedir davant el que considero un ús del reglament per cedir a un xantatge per part d´alguns pares i algun membre de la junta per impedir que l´estelada surti a ballar perque representa simplement el que representa.També que la meva filla ha vingut per ballar, que porta el mocador i que no li treurem,que sé que estem incomplint la normativa i que podem ser sancionats i expulsats i així ho acceptem.seguidament faig la pregunta

“-LA MEVA FILLA POT SORTIR A BALLAR ARA?” “SI POT SORTIR, ENDAVANT, I SI NO L´AGAFAREM I MARXAREM” la resposta per part de la presidenta va ser taxativa i literal “-NO.”

Acte seguit vaig acomiadar-me educadament, vaig sortir a fora on hi havia la Juliana amb la seva mare i vam marxar mentre els altres balladors marxaven cap a plaça.
Tot el que aquí he explicat és el que ha passat fil per randa.M´han explicat altres versions, que cadascú tregui les seves pròpies conclusions.
Atentament

Jordi Inglada i Torrents 12 de juliol del 2016